تکنولوژی ویلچرهای مدرن

ویلچرها صندلی‌های چرخداری هستند که مخصوص افراد ناتوان در حرکت طراحی شده است. تکنولوژی ویلچر بسیار مدرن بوده و به صورت کاملا استاندارد این روند تولید صورت می‌گیرد. این ابزار حرکتی در قالب‌های مختلفی ارائه می‌گردد. تا بسیاری از نیازهای کاربران را برطرف کرده و به آنها کمک می‌کند تا فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهند. در گذشته ویلچرها تنها به صورت دستی بودند و با استفاده از نیروی دست حرکت می‌کردند. ولی امروزه با افزایش مدرنیته و گسترش تکنولوژی،  ویلچرها به صورت برقی کار می‌کنند. و تنها با استفاده از یک دکمه می‌توانند حرکت کنند. ویلچر برقی یکی از جدیدترین تکنولوژی‌ها در تولید ویلچرها به شمار می‌رود. کشورهای آلمان، سوئد، اتریش و چین پیش رو در استفاده از دانش در تکنولوژی ویلچرهای مدرن هستند. البته ناگفته نماند که در سالهای اخیر مهندسین توانمند ایرانی در شرکتهایی مانند فراتک و مونوچیر نیز پیشرفتهایی در این زمینه داشته اند. 

با استفاده درست و اصولی از ویلچر برقی عمر آن را دو برابر کنید! شارژ ویلچر برقی

11 ویژگی پیشرفته ترین ویلچرهای جهان

ویلچرهای مدرن به صورت ساده و در عین حال شیک و زیبا طراحی شده اند و تمامی تکنولوژی روز دنیا در تولید آنها به کار رفته است. از جمله مهم ترین مشخصات ویلچرها مدرن به شرح زیر می‌باشد:

☑️ سادگی: این ویلچرها ساده هستند و ابزارهای اضافی در آن به کار نرفته است و کاربران به راحتی می توانند از این ابزار استفاده کنند.

☑️ پیشرفته بودن: بسیاری از ویلچرها به تنهایی می‌توانند یک مسیر راست را طی کنند و کنترل آنها سخت است ولی ویلچرهای مدرن بسیار استوار و ایده آل هستند و طرح‌های پیشرفته ای بر روی آنها پیاده سازی شده است.

☑️ انعطاف پذیری این ویلچرها بسیار بالا می‌باشد و شما به راحتی می‌توانید بر روی تمامی سطوح حرکت کنید.
ویلچرهای مدرن مجهز به ترمزهای بسیار پیشرفته هستند و شما به سرعت می‌توانید این وسیله را متوقف کنید.

☑️ حرکت ویلچر مدرن بسیار سریع و روان است و با بهره گیری از آن می‌توانید در بسیاری از ورزش‌ها همچون والیبال شرکت نمایید.
صندلی و تکیه گاه این ویلچرها بسیار استاندارد و راحت است و در طولانی مدت باعث خستگی نخواهد شد.
همچنین برخی از ویلچرها پله رو است و شما با استفاده از این ابزار می‌توانید پله‌ها را بدون کمک بالا بروید.

☑️ ویلچرهای امروزی رنگ بندی متنوعی نیز دارند و شما به سلیقه و انتخاب خود می‌توانید طرح و رنگ آن را انتخاب کنید.

☑️ پشتی ویلچرهای برقی مدرن به صورت تاشو هستند و تنها با یک دکمه می‌توانید آن را تنظیم نمایید. از قطعات و لوازم باکیفیت برای تولید این ویلچرها استفاده می‌کنند.

☑️ این ویلچرها به راحتی تا می‌شوند و به راحتی در داخل خودرو و یا گوشه ای از خانه قرار می‌گیرند.

تکنولوژی ویلچرهای مدرن
چگونه ویلچر را در ماشین قرار دهیم
♿ فروشگاه تجهیزات توان بخشی ویل طب

فروشگاه تجهیزات توان بخشی ویل طب ارائه کننده انواع تجهیزات توان بخشی با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت

مهم ترین تکنولوژی ویلچرهای جدید

یکی از جذاب ترین تکنولوژی ویلچرهای مدرن که به تازگی توسط مهندسین رباتیک طراحی شده است، تکنولوژی کار با حرکات صورت می‌باشد. این ویلچرها مجهز به هوش مصنوعی هستند. و معلولین با حرکات صورت می‌توانند حرکت این دستگاه را کنترل کنند. برای این ویلچرها نرم افزاری وجود دارد که چهره شما را تشخیص داده و بر اساس تعدادی حرکت تعریف شده ویلچر را حرکت می‌دهد.

در گذشته ویلچرها تنها قابلیت حرکت با استفاده از نیروی فیزیکی را داشتند. و از این رو برای برخی از افراد استفاده از این ابزارهای حرکتی سخت بود. ولی امروزه این ابزارهای حرکتی بسیار مجهز و پیشرفته شده اند. و در انجام تمامی فعالیت‌های افراد معلول کمک می‌کنند.

از دیگر تکنولوژی ویلچرهای مدرن می‌توان به قابلیت تنظیم ارتفاع این دستگاه اشاره کرد. بدین صورت که معلولین با قرارگیری بر روی این ویلچرها می‌توانند ارتفاع خود تا زمین را کم و یا زیاد کنند این ویژگی به معلولین کمک می‌کند که به راحتی خود را بر روی تخت جا به جا کنند.

پیشرفته ترین ویلچرهای جهان

چه قدر با انواع مختلف ویلچر برقی آشنایی دارید؟ با مقاله انواع ویلچر برقی بهترین گزینه را انتخاب کنید!

نتیجه گیری 📑

تکنولوژی ویلچرهای مدرن باعث پیشرفته تر شدن ویلچرها و بیشتر شدن قابلیت‌ها و امکانات آنها شده است. که باعث راحتی و استقلال بیشتر افراد می شود. ویلچرها صندلی‌های چرخداری هستند که مخصوص توانمندی افراد ناتوان طراحی شده اند. هدف اصلی ویلچرهای مدرن برطرف کردن طیف وسیعی از نیازمندی‌های افراد ناتوان است.

📝 امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد نظرات و تجربیات خود را از خواندن این مقاله از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید . 📝

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *