چگونه ویلچر را در ماشین قراردهیم؟

در صورتی‌ که برای قراردادن ویلچر در ماشین خود دچار مشکل هستید، در ادامه مطالب با ما همراه باشید. در این مطلب به تجهیزات گوناگونی که می‌توانند در این شرایط کمک‌کننده و کاربردی باشند، اشاره شده است. ضمن آشنایی با این تجهیزات می‌توانید با انواع روش بارگیری ویلچر ماشین آشنا شوید که باعث بهبود زندگی روزمره شما خواهد شد. بعضی از افراد می‌توانند به‌راحتی یک ویلچر سبک را در داخل خودرو قرار دهند. اگر قدرت بدنی نسبتاً خوبی دارید، درصورتی‌که خودرو مناسبی داشته باشید می‌توانید ویلچر را بلند کنید و در قسمت جلوی صندلی مسافر یا پشت صندلی‌های جلو جای دهید. این کار باید هنگام پیاده شدن نیز انجام شود که دشوار خواهد بود.
اگر شما از جزو آن دسته افرادی هستید که قادر به قرار دادن ویلچر خود به داخل خودرو نیستند، احتمالاً به‌کارگیری روش‌ها و تجهیزات موجود در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند.

البته در بعضی موارد نیز از ماشین‌هایی استفاده می‌شود که جهت حمل‌ و نقل ویلچر بهینه‌سازی شده‌اند و امکان قراردادن ویلچر در ماشین آسان‌تر است. ازآنجایی‌که تهیه یک خودرو مناسب پرهزینه و دشوار است، در بیشتر موارد امکان دسترسی به آن وجود ندارد؛ از این‌ رو اغلب مردم از تجهیزات ویلچر ماشین مثل رمپ‌ها، بالابر‌ها، یدک‌کش‌ها یا پشت‌بندها استفاده می‌کنند. بعضی از آن‌ها (مثل آسانسور و بالابر ویلچر ماشین) برقی بوده و با قرار دادن ویلچر روی آن، به داخل خودرو هدایت می‌شود. برخی دیگر از این وسایل تنها انجام این فرآیند را آسان می‌کنند و نیاز است تا خودتان نیز برای انتقال ویلچر نیرو صرف کنید. اینکه از کدام‌یک از این تجهیزات استفاده کنید به شرایط جسمانی و نوع خودرو شما بر‌می‌گردد. در ادامه به معرفی مختصر انواع روش‌های قرار دادن ویلچر داخل ماشین و مزایا و معایب آن‌ها می‌پردازیم.

استاندارد انتخاب کنید: ویژگی ویلچر استاندارد

انواع روش های قراردادن ویلچر در ماشین

استفاده از رمپ (سطح شیب‌دار)

  • امکان استفاده برای هر دو نوع ویلچر دستی و برقی یا انتقال اسکوتر
  • نیازمند حرکت فرد همراه با حرکت دادن ویلچر یا حضور فرد کمک‌کننده ضروری
  •  مناسب برای قرار دادن ویلچر در فضای عقب خودرو و بسیاری از رمپ‌ها قابل‌حمل
 

انواع بالابر ویلچر

  • امکان استفاده برای هر دو نوع ویلچر دستی و برقی یا انتقال اسکوتر
  • نیازمند حرکت فرد همراه با حرکت دادن ویلچر
  • مناسب جهت قرار دادن ویلچر در فضای عقب خودرو
 

مکان ویژه قرارگیری ویلچر ماشین

  • امکان استفاده برای ویلچرهای دستی
  • انتقال از روی ویلچر به صندلی خودرو
  • امکان قرارگیری ویلچر بر روی سقف، فضای عقب خودرو یا در پشت صندلی‌های جلو 
 

 وسیله نقلیه بهینه‌شده برای ویلچر (WAV)

  • قابلیت بهره‌گیری برای ویلچرهای دستی 
  • می‌توان با کمک رمپ یا بالابر سوار وسیله‌ نقلیه شد.
  • عدم مقدور بودن ترک ویلچر به‌صورت مستقل
  • امکان استفاده از خودرو برای راننده و سایر مسافران
 

استفاده از تجهیزاتی نظیر یدک‌کش، پشت‌بند خودرو و کیسه‌ها

  • نیازمند به حرکت فرد همراه با ویلچر یا همراه بودن فرد کمک دهنده
 
چگونه ویلچر را در ماشین قرار دهیم
چگونه ویلچر را در ماشین قرار دهیم
فروش ویلچر و تجهیزات توانبخشی

فروشگاه ویل طب ارائه کننده انواع ویلچر و تجهیزات توان بخشی با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در تهران و ارسال به شهرستان

ویلچر های مناسب ماشین

همان‌طور که می‌دانید ویلچر تنها برای استفاده در منزل نبوده و در بسیاری از موارد نیاز به جابه‌جایی فرد و حمل‌ونقل با ماشین است. اگر قصد خرید ویلچر ماشین دارید توصیه می‌شود قبل از تصمیم‌گیری با مراکز فعال در این زمینه تماس بگیرید یا با مراجعه حضوری یا غیرحضوری به این مراکز اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

به‌ طور کلی ویلچرهای مناسب ماشین ویلچر‌هایی هستند که وزن کمتری دارند و فضای کمتری می‌گیرند. امکان انتقال این ویلچر‌ها به داخل ماشین راحت‌تر است. انواع ویلچر‌های تاشو نیز برای قرار‌گیری داخل ماشین بسیار مناسب هستند.
انواع ویلچر‌های تاشو دستی و برقی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توان آن‌ها را تا کرد یا حتی در بعضی مدل‌ها چرخ‌های ویلچر را جدا کرد تا فضای کمتری اشغال کند. با اشغال فضای کمتر، امکان استفاده بسیاری از تجهیزات قراردهی ویلچر داخل خودرو آسان‌تر ‌‌می‌شود. از سوی دیگر ویلچر‌های تاشو معمولاً جنس آلومینیومی دارند و سبک هستند. باتوجه به اینکه مناسب‌سازی خودرو برای ویلچر ممکن است دشوار یا غیرقابل‌دسترس باشد، بهتر است اندازه و ابعاد آن را در نظر بگیرید.

چگونه ویلچر را در ماشین قرار دهیم
نتیجه گیری

چگونه ویلچر را در ماشین قراردهیم؟ در این مقاله به تجهیزات مختلفی اشاره شد که در این شرایط می توانند مفید و کاربردی باشند. ضمن آشنایی با این تجهیزات می توانید با روش های مختلف بارگیری ویلچر ماشین آشنا شوید که زندگی روزمره شما را راحت تر می کند. . اگر قدرت بدنی نسبتا خوبی دارید، اگر ماشین خوبی دارید، می توانید ویلچر را بلند کرده و جلوی صندلی سرنشین جلو یا پشت صندلی های جلو قرار دهید. این کار باید هنگام فرود انجام شود که مشکل خواهد بود. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که نمی توانید ویلچر خود را در ماشین قرار دهید، احتمالا استفاده از روش ها و تجهیزات موجود در این زمینه میتواند به شما کمک کند. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ویل طب تماس بگیرید.

💬 امیدواریم این مقاله به سوالات شما پاسخ کافی داده باشد تجربیات و نظرات خود را با از طریق کامنت به اشتراک بگذارید. 💬

بروزرسانی: 01-04-29

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *