ویلچر کربنی چیست؟

ویلچر کربنی به ‌طور کلی جزء آن گروه از ویلچرهای فعال است که در سال 1989 میلادی به‌وسیله‌ی یک شرکت معتبر سوئدی برای نخستین بار تولید و طراحی شد. برای اولین بار استفاده از مواد الیافی کربنی در حوزه‌ی حمل نقل در دوچرخه مورد استفاده قرار گرفت و با توجه به پایین بودن وزن آن و پایداری و مقاومت زیاد این مواد مورد استقبال دوچرخه‌سواران نیز قرار گرفت. با توجه به موضوع فوق عمداً در سایر وسایل مرتبط با صنایع حمل نقل و پزشکی مانند ویلچر از مواد کربنی استفاده می‌شود.

ویلچر کربنی به‌ طور عمده جزء یکی از بهترین و ایده آل ترین انواع ویلچر دستی است. افراد برای تهیه ویلچرهای کربنی مناسب خود باید علاوه بر ظاهر زیبا به موارد دیگری از قبیل کیفیت، وزن ویلچر کربنی توجه نمایند. امروزه انواع ویلچر کربنی موجود در بازار عموماً متناسب با طرح و سلیقه افراد ساخته می‌شود و همچنین در ویلچر کربنی بسیاری از خصوصیات و ویژگی‌های خاص که فقط در بعضی از ویلچرها وجود داشته، قرار گرفته می‌شود.

حرکت ویلچر کربنی بسیار نرم و راحت بوده و از قدرت مانور بسیار زیادی برخوردار است. ویلچرهای کربنی به ‌صورت کلی به‌عنوان ویلچر خوب و فعال معرفی می‌شوند و فقط برای افرادی که جوان هستند یا فعالیت‌های روزمره بسیاری (فعالیت‌های زیادی ورزشی) دارند و یا حداقل به لحاظ میزان تعادل و روحیه در سطح مناسبی می‌باشند، بیشتر کاربرد خواهند داشت. ویلچر کربنی اساساً به‌ هیچ ‌عنوان برای فرد ناتوان و پیر و یا فردی که مشکلات و آسیب‌دیدگی شدیدی از ناحیه نخاع دارد، مناسب نخواهد بود. انواع مختلف ویلچر کربنی به ‌وسیله شرکت‌های معتبر سوئدی، آلمانی، نروژی و… ساخته می‌شود.

🧑‍🦼 بهترین ویلچر را انتخاب کنید: ویلچر مخصوص بیماران قطع نخاع 🧑‍🦼

ویژگیهای ویلچر کربنی

در قسمت زیر به انواع مختلف، خصوصیات و ویژگی‌های ویلچر کربنی اشاره خواهد شد:

👨‍🦼این نوع ویلچر در مقایسه با دیگر انواع ویلچر دارای بدنه‌ای فوق سبک (حدود 6 کیلوگرم) است.

👨‍🦼 ویلچر کربنی از فیبر کربن گرید نظامی تشکیل می‌شود.

👨‍🦼 دارای چرخ های فوق سبک است. (هر جفت ‌چرخ این ویلچر در حدود 3 کیلوگرم وزن دارد.)

👨‍🦼 دارای بدنه‌ای محکم و مقاوم (مستحکم در برابر انواع مختلف وزن و ضربه) است.

👨‍🦼 نوع آلومینیوم استفاده ‌شده در آنها با گرید 7000 است.

👨‍🦼 دارای چرخ های پیمی ساخته کشور لهستان است.

👨‍🦼 دارای بلبرینگ‌های SKF سوئد می‌باشند.

👨‍🦼حمل ونقل آسان یکی از مشخصات بارز این ویلچرهاست.

👨‍🦼 این ویلچرها شامل یکسری بغل‌دستی کربنی بدون زیر آرنجی و یا بغل‌ دستی آلومینیومی با زیر آرنجی هستند.

👨‍🦼 در طراحی آنها از رنگ‌ها و طرحهای بسیار چشم‌نواز و زیبا بهره گرفته شده است.

👨‍🦼 می توانید آنها را  اختصاصی سفارش دهید.

👨‍🦼 از قابلیت جدا شدن چرخ های عقب با استفاده از فشار دادن یک دکمه برخوردار است.

👨‍🦼 نوع شاسی و قطعات اولیه استفاده شده در آنها از مواد کامپوزیت و الیاف کربن تشکیل می‌شود.

👨‍🦼 دارای پشتی تا شونده است.

👨‍🦼 قطعات و لوازم اولیه آنها بسیار باکیفیت است.

👨‍🦼 دارای مدت ‌زمان گارانتی 12 الی 24 ماهه خواهد بود.

👨‍🦼 ارتفاع پشتی در آنها حدود 35 سانتی‌متر است.

👨‍🦼 در قسمت بدنه آنها عموماً از آلیاژها و مواد خاصی استفاده می‌شود و همین مورد سبب محبوبیت و پایداری خوب ویلچر خواهد شد.

ویلچر کربنی چیست؟
ویلچر کربنی چیست؟

مزایا استفاده از ویلچر کربنی

ساخت و طراحی انواع مختلف ویلچر کربنی در اصل یک انقلاب در صنعت ویلچر سازی بوده و این نوع ویلچر سبب ایجاد تحولات بسیار متنوعی در حوزه‌های گوناگون خواهد شد. در بخش زیر به مهم‌ترین مزایای استفاده از این نوع ویلچر پرداخته خواهد شد:

 
  • وزن بسیار پایین: یکی از مزیت‌ها، سبک بودن آن است. امروزه انواع مختلف این نوع ویلچر در سطح بازار جهانی از 8 کیلوگرم تا 11 کیلوگرم موجود است. 
 
  • پایداری و مقاومت خوب: از سایر مزایای آن می‌توان در کل به پایداری عالی این نوع ویلچر اشاره کرد. مواد یا الیاف کربنی به‌کار رفته در آن دلیل اصلی مقاوم بودن بسیار زیاد این نوع ویلچر است و در برابر انواع مختلف شرایط آب و هوایی و ضربات سنگین مقاوم خواهد بود.
 
  • زیبایی منحصربه‌فرد: اساساً در مقایسه با سایر انواع ویلچر از قبیل ویلچر برقی، دستی ، برانکاردی از شکل و طراحی خاص و ویژه‌ای برخوردار است. انواع ویلچرهای کربنی موجود در بازار کشور معمولاً در رنگ‌ها و طرح‌های زیبایی ساخته می‌شوند.
 
  • کارایی بسیار خوب: این ویلچرها به‌طور عمده در مقایسه با سایر انواع ویلچر از کارایی مناسب و منحصربه‌فردی برخوردار می‌باشند.
 
  •  استاندارد: این نوع ویلچر همانند سایر ویلچرها از انواع مختلف استانداردها و تأییدیه‌های معتبر تولید بهره‌مند است.
 
  • کلیه‌ی این نوع ویلچرها دارای کمربندهای ایمنی می‌باشند.
 
  • ویلچر کربنی همچنین از مزیت قدرت مانور و رانش بسیار زیادی برخوردار هستند.

 با انتخاب تشک مناسب ویلچر راحتی بیشتری را تجربه کنید! : ویژگی های تشک مناسب ویلچر 

ویلچر کربنی چیست؟

معایب ویلچر کربنی

به‌ طور کلی یکی از مهم‌ترین عیب‌های این نوع ویلچر، قیمت بالای آن است، زیرا مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت آن به ‌شدت زیاد بوده و همچنین به دلیل وجود تحریم‌های تجاری و اقتصادی مواد اولیه این نوع ویلچرها به‌ سختی تهیه میشوند.

همچنین با توجه به مهندسی‌های خاص بر روی آن و فرآیندهای بسیار زیاد مصرفی بر روی ویلچر به ‌کار رفته نسبتاً گران ‌قیمت است و غالباً بر اساس مواد به ‌کار رفته در ویلچر، نوع مواد اولیه، نوع کاربردی ویلچر قیمت گذاری می شود. قیمت تمام‌ شده ویلچر کربنی معمولاً در بازه‌ی قیمتی 20 الی 200 میلیون تومان تعیین می‌شود.

یکی دیگر از عیب‌های آن، احتمالا رد نشدن آسان آن از موانع است. ویلچرهای کربنی به ‌صورت کلی به علت وزن بسیار کم و چابکی زیاد، در عبور از موانع احتمالی دچار مشکل می‌شوند.

نتیجه گیری 📑

ویلچر کربنی چیست؟ حرکت آن بسیار روان و راحت است و قدرت مانور زیادی دارد. این نوع ویلچرها به طور کلی به عنوان ویلچرهای خوب و فعال توصیف می شوند و فقط برای افرادی که جوان هستند یا فعالیت های روزانه زیادی دارند (فعالیت های ورزشی زیاد) یا حداقل از نظر تعادل و خلق و خوی خوب مفید خواهند بود بنابراین به هیچ وجه برای افراد معلول و مسن یا افرادی که مشکلات و آسیب های شدید نخاعی دارند مناسب نیست. انواع با کیفیت آن توسط شرکت های معتبر سوئد، آلمان، نروژ و … ساخته می شود. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ویل طب تماس بگیرید شما نیز می توانید تجربیات و نظرات خود را در خصوص انواع واکر با ما به اشتراک بگذارید.و

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد ، تجربیات و نظات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بروزرسانی 1.02.01

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *